Επικοινωνία
go creations black go creations white
26610 43434 [email protected]
[email protected]
22 Ιούν, 2020

10 + 10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό εμπόριο (video)

Author

Αλέξης Κορωνάκης - Ασπιώτης

Marketing

Share

Με το Webinar “10+10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό εμπόριο”, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, ξεκίνησε την προσπάθεια του να βοηθήσει τους επαγγελματίες να εισέλθουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να τους κατευθύνει όσο το δυνατόν περισσότερο για την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Το webinar χωρίζεται σε 2 μέρη, από 10 “μυστικά” το καθένα. Στο πρώτο μέρος, ο εμπορικός διευθυντής της ATCOM, Ιάσονας Καταρόπουλος, παρουσιάζει τα πρώτα 10 “μυστικά” που αφορούν τη δημιουργία ενός e-shop.

Στο δεύτερο μέρος, ο γενικός διευθυντής της adjust, Γιώργος Γκριτζάλας, παρουσιάζει 10 “μυστικά” που αφορούν το digital marketing.

Το webinar συντόνισε το μέλος του Ε.Ε.Α. Γιώργος Φλωράς.

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τη δημιουργία e-shop

1. Τι στρατηγική θα ακολουθήσω;

Θα πρέπει πριν ξεκινήσουμε την δημιουργία ενός e-shop να απαντήσουμε στα εξής ερωτήματα:

  • Τι πουλάω;
  • Που το πουλάω;
  • Ποιος είναι ο πελάτης μου;
  • Τι κάνει ο ανταγωνισμός μου;

2. Πως θα επιλέξω το domain name μου;

  • Να το θυμάμαι εύκολα.
  • Να γράφεται εύκολα.
  • Να μην είναι εύκολο να το μπερδέψω με άλλο (ανταγωνιστή).
  • Να αντιπροσωπεύει με κάποιο τρόπο την μάρκα μου / την υπηρεσία μου/ τα προϊόντα μου.

3. Ποιος θα μου το φτιάξει;

  • Να τους γνωρίσω από κοντά.
  • Να δω τις δουλειές τους.
  • Να ρωτήσω και να μάθω για την εμπειρία τους.
  • Να είναι εκεί να με υποστηρίξει αύριο.

4. Ποια πλατφόρμα να επιλέξω;

Η συμβουλή είναι να μην επιλέξετε πλατφόρμα αλλά τον συνεργάτη που εμπιστεύεστε και νιώθετε καλά.

5. Τα προϊόντα μου;

  • Κείμενα και περιγραφές
    Τα κείμενα βοηθάνε τον καταναλωτή να ενημερωθεί για το προϊόν. Βοηθούν επίσης στο marketing.
  • Φωτογραφίες & Video
    Οι φωτογραφίες και τα video βοηθάνε τον καταναλωτή να καταλάβει περισσότερα για το προΪόν και να νιώσει ασφάλεια ότι καλύπτει τις ανάγκες του.
  • Σωστή κατηγοριοποίηση
    Θα βοηθήσει τους καταναλωτές να βρουν το προϊόν που αναζητούν.
  • Φίλτρα
    Θα βοηθήσουν τον καταναλωτή να εντοπίσει προϊόντα βάση χαρακτηριστικών.

6. Πως θα πληρώνομαι;

Οι τρόποι πληρωμής είναι οι εξής:

  • Πληρωμή με κάρτα (πιστωτική, χρεωστική και προπληρωμένη)
  • Εθνική
  • Alpha Bank
  • Eurobank
  • Πειραιώς/Winbank

Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μια διαδικασία προσκόμισης δικαιολογητικών προς το αντίστοιχο τραπεζικό ίδρυμα και χρειάζεται 1-2 εβδομάδες για την ενεργοποίηση της.

  • Viva payments
  • Easypay
  • Paypal
  • Αντικαταβολή
  • Τραπεζική μεταφορά

7. Πως θα στείλω τα προϊόντα μου;

  • Courier (Εντός Ελλάδας)
    • ACS
    • Speedex
    • ΕΛΤΑ Courier
    • Γενική ταχυδρομική κ.ά.
  • Courier (Εξωτερικό)
    • DHL
    • TNT expressκα.
  • Μεταφορική
  • Παραλαβή από το κατάστημα
  • Προσοχή στις επιστροφές

8. Πως θα υποστηρίξω τους πελάτες μου;

  • Τηλεφωνικά
  • Online στο site
    • Συχνές ερωτήσεις
    • Κείμενα και επεξηγήσεις
    • Online Chat
    • Φόρμα κρατήσεων
    • Email
  • Social Media
    • FB chat κ.ά.

9. Τι ρόλο έχει το Skroutz και το Bestprice;

  • To Website μου θα πρέπει να υποστηρίζει την διασύνδεση με αυτά.
  • Συνήθως φέρνουν πελάτες στο site αρκεί να είναι ανταγωνιστικές οι τιμές μου.
  • Κρατάνε προμήθεια.
  • Το Skroutz προσφέρει υπηρεσία και χωρίς να έχω δικό μου site. Είναι κάτι που ταιριάζει σε κάποιον που δεν θέλει να επενδύσει αρχικά.

10. Πόσο θα κοστίσει;

  • Οι τιμές που θα πάρω από τους συνεργάτες θα ποικίλουν αρκετά.
  • Θα βρω τιμές από €1.500 μέχρι και €20.000, ίσως και παραπάνω.
  • Σημασία έχει να εμπιστευτώ τον συνεργάτη.
  • Να υπολογίζω ότι η αρχική επένδυση είναι μόνο η αρχή. Θα χρειαστούν σίγουρα επιπλέον επεμβάσεις και λειτουργικότητες.

Συμπεράσματα

Η δημιουργία ενός e-shop χρειάζεται:

  • Στρατηγική
  • Προγραμματισμό
  • Το κατάλληλο προϊόν.
  • Τον κατάλληλο συνεργάτη.
  • Ένα αξιόλογο budget.

 

Η δημιουργία ενός e-shop είναι μόνο η αρχή.

 

Σε δεύτερη φάση θα χρειαστούν:

  • Aλλαγές, παραμετροποιήσεις και βελτιώσεις.
  • Συντήρηση, υποστήριξη & φιλοξενία του e-shop.
  • Ενέργειες marketing και επικοινωνίας.

 

Στη συνέχεια παρουσιάζονται 10 “μυστικά” που αφορούν το marketing και την επικοινωνία του e-shop μας όπως τα παρουσίασε ο Γιώργος Γκριτζάλας.

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το digital marketing ενός e-shop

1. Τι θα λέω;

  • Χρειαζόμαστε μια ιστορία.
  • Όπως έχουμε μια ιστορία στο offline, επιβάλλεται να έχουμε και online.
  • Περιεχόμενο χρήσιμο, σχετικό και να δίνει αξία στον χρήστη.
  • Και τέλος, να είναι consistent, πρέπει να είμαστε παντού αναγνωρίσιμοι.

2. Που να προβάλω το κατάστημα;

  • Πληρωμένα
    • Paid Search
    • Paid Display
    • YouTube Ads
    • Paid Social Media
    • Native Content
    • Affiliate Marketing
  • Ιδιόκτητα
    • Website
    • Organic Search
    • Social Media
  • Newsletter
    • Κερδισμένα
    • Creators Advocacy
    • User Engagement

3. Πώς ξέρω τι ψάχνουν;

  • Ζούμε στην εποχή του Zero Moment of Truth.
  • Ευτυχώς όμως, οι σχετικές με το retail αναζητήσεις των χρηστών μπορούν πλέον να ομαδοποιηθούν.
  • Μπορούμε λοιπόν, να εμφανιστούμε σε διάφορα επίπεδα του αγοραστικού κύκλου, είτε οργανικά μέσω SEO, είτε επί πληρωμή μέσω SEM.

4. Πως και γιατί να πληρώνω;

Πρέπει να βρούμε τι έχει αξία για εμάς.

  • Οι προβολές για να με μάθουν (CPM)
  • Τα clicks, για να με επισκεφθούν (CPC)
  • Οι πωλήσεις, για να έχω τζίρο (CPA)

Το διαδίκτυο προσφέρει πολλούς εναλλακτικούς και μετρήσιμους τρόπους αμοιβών για όσους συνδράμουν στην επικοινωνία μας.

Από πληρωμή με το άρθρο και τη θέση στο site για έναν web publisher, μέχρι την πληρωμή με το click στο skroutz ή με την αναφορά σε ένα podcast. Σημασία έχει να ξέρουμε πού θα βρούμε τον πιο έτοιμο να κάνει αυτό που θέλουμε καταναλωτή.

5. Τι πρέπει να θυμάμαι για τα Social Media;

Τα social media πλέον έχουν πολλαπλό ρόλο:

  • Πηγή πωλήσεων (και όχι μόνο παρορμητικών)/
  • Customer care center.
  • Σημείο παρουσίασης (και αξιολόγησης) προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Σημείο ενημέρωσης καταναλωτών και συγκέντρωσης πληροφοριών για τους καταναλωτές.
  • Χώρο επιβράβευσης πιστών υποστηρικτών.

Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε, ότι ανοίγοντας ένα «κανάλι», απαιτείται η αντίστοιχη υποστήριξη, οπότε πρέπει να επιλέγουμε προσεκτικά το πού θα έχουμε παρουσία.

6. Αξίζει να επενδύσω σε influencers;

Με μία λέξη: προσεκτικά.

Υπάρχουν αρκετά cases όπου έχουμε πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα (όπως να εξαντληθούν εντελώς κωδικοί από eshops), όμως για να για να φτάσεις εκεί θέλει προσεκτική έρευνα και προσοχή σε διάφορες παγίδες.

7. Πώς μπορώ να αξιολογώ την κάθε ενέργεια;

Μπορούμε να αξιολογούμε κάθε ενέργεια, από την αρχή ως το τέλος.

Οι περισσότερες πλατφόρμες άλλωστε, δίνουν δωρεάν στατιστικά για κάθε ενέργεια που κάνουμε, ενώ με κάποιο integration μπορούν να συνδεθούν και με πωλήσεις.

Εδώ, αυτό που πρέπει να θυμόμαστε, είναι πως κάθε ενέργεια, πρέπει να έχει συγκεκριμένους στόχους και τρόπο αξιολόγησης από την αρχή, καθώς δεν είναι πάντα για παράδειγμα στόχος οι πωλήσεις.

8. Τι είναι το LTV;

Μια αρκετά σημαντική μονάδα μέτρησης σε ένα e-commerce website είναι το LTV, ή (Customer) Lifetime Value, το οποίο σε βοηθάει να καταλάβεις πόση αξία έχουν οι διαφορετικοί χρήστες για την εταιρία μας, βασισμένο σε όλη τη διάρκεια ζωής της.

Έτσι, μπορούμε να καταλάβουμε για παράδειγμα πόση αξία έχουν οι χρήστες που αποκτήσαμε μέσω Google Search ή από Social Media. Με αυτήν την πληροφορία μπορούμε να πάρουμε αποφάσεις για την κατανομή του marketing budget μας.

9. Πώς μπορώ να αυξήσω το retainment;

Πέραν των προγραμμάτων loyalty που μπορούν να αναπτυχθούν, κι εδώ ο βασιλιάς είναι το περιεχόμενο.

Μπορούμε να πετύχουμε συχνότερες επισκέψεις, με αρθρογραφία σε blog, με περιεχόμενο στα social media, με εγγραφή σε newsletters και αρκετούς άλλους τρόπους.

10. Αν έρθει ο επισκέπτης, θα αγοράσει;

Εδώ δεν υπάρχει γρήγορη απάντηση. Είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, το οποίο ξεκινάει από το πόσο «ποιοτικός» είναι ο επισκέπτης και με τι στόχο μας επισκέφθηκε, μέχρι το τι εμπειρία αγοραστική του προσφέρουμε και τι τιμές έχουμε.

Όμως, αρκεί να θυμόμαστε πως το “promotion” είναι μόνο ένα από τα 4P του μείγματος marketing που πρωτοεμφανίστηκε το 1948.  Άρα, δεν υπάρχει μαγική συνταγή ούτε στο διαδίκτυο, όπως δεν υπάρχει στο φυσικό κατάστημα.

Άρα είναι πολύ σημαντικό να δοκιμάζουμε πράγματα και να εξελισσόμαστε συνεχώς, καθώς -ευτυχώς- στο διαδίκτυο το testing τόσο στο marketing όσο και στο ίδιο το κατάστημα, είναι αρκετά οικονομικό.

Συμπεράσματα

  •  Η είσοδος στο ηλετρονικό επιχειρείν δεν είναι ούτε τόσο εύκολη, ούτε όσο οικονομική ακούγεται.
    • Διάλεξε έναν συνεργάτη που εμπιστεύεσαι.
    • Κάνε καλό customer service.
    • Η αρχική επένδυση δεν είναι όλη η επένδυση.
  • Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και με συνεχείς δοκιμές, μπορούμε διαρκώς να γινόμαστε καλύτεροι και αποδοτικότεροι.
  • Ιδανικά όταν έχουμε καλό integration μεταξύ marketing & development.
  • Και να θυμάστε ότι πρόκειται με το μέσο με την πιο άμεση σχέση επένδυσης και επιστροφής της.

 

Εάν σχεδιάζετε τη δημιουργία ή αναβάθμιση ενός e-shop, επικοινωνήστε με την ομάδα της go creations. Μαζί θα βρούμε την κατάλληλη λύση για τις ανάγκες σας.

Πηγές:

www.eea.gr