Διαφημιση Online

Διαφήμιση είναι η πρωτότυπη δημιουργία μηνυμάτων, που αναφέρονται σε προιόντα ή εμπορικές υπηρεσίες και η δημοσίευσή τους, με την αγορά χώρου ή και του χρόνου στα μέσα επικοινωνίας, με τελικό στόχο την παρακίνηση των αποδεκτών αυτών μηνυμάτων να αγοράσουν τα διαφημιζόμενα προιόντα-υπηρεσίες.

B. Bernstein

Τρόποι Διαφήμισης

Αυτός είναι ο ορισμός της διαφήμισης για οποιοδήποτε διαφημιστικό μέσο. Η διαφήμιση όπως την ξέραμε μέχρι τώρα θεωρείται απαραίτητη για την βιωσιμότητα μιας επιχείρησης στο χώρο  του εμπορίου και της καταναλωτικής αγοράς. Στην ελληνική, αλλά και παγκόσμια διεθνή αγορά τα κυρίαρχα μέσα διαφήμισης ήταν η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, οι ταχυδρομικές επιστολές και τα φυλλάδια και οι αφίσες.

Όμως, με εξαίρεση τις ταχυδρομικές επιστολές, όλα τα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης πραγματοποιoύν μαζική διαφήμιση την γνωστή mass marketing,  αντιμετωπίζοντας τον καταναλωτή ως απλό δέκτη μηνυμάτων.  Το κόστος μίας διαφήμισης μέσω αυτών των μέσων είναι πια τόσο υψηλό, ώστε είναι αδύνατο να στηριχτεί από μία τοπική επιχείρηση, ενώ η επιρροή των μέσων αυτών στο καταναλωτικό κοινό είναι μικρής χρονικής διάρκειας και χρειάζεται συνεχώς ανανέωση με το αντίστοιχο κόστος φυσικά.

Η αγορά αλλάζει

Ευτυχώς η αγορά τα τελευταία χρόνια αλλάζει μορφή και χώρο παρουσίας.. Το ίντερνετ αποτελεί πλέον το χώρο δραστηριοποίησης όλο και μεγαλύτερου αριθμού ατόμων, επιχειρήσεων και εταιρειών. Εκτός από μέσο επικοινωνίας ο χώρος του διαδικτύου εξελίσεται σε  μία αγορά με απίστευτες δυνατότητες εξέλιξης και δράσης για τους ιδιώτες και τους επιχειρηματίες, που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν μέσα σε αυτόν.

Δεν είναι τυχαίο, όπως φάνηκε από μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία Interview International με τη μέθοδο CATI για λογαριασμό του περιοδικού Μ&Μ,  στην οποία συμμετείχαν 201 στελέχη από μεγάλους διαφημιζόμενους ( όπως οι Adidas, AT&T, BP, Chanel, Coca Cola, Credit Lyonnais, Diesel, Henkel, General Motors, Helena Rubinstein, IBM, Maggi, Nissan Motors, Panasonic, Puma, Sony, UPS, VW κ.ά.). 102 από τους ερωτηθέντες είναι γενικοί διευθυντές και 99 managers και οι οποίοι στην ερώτηση: “ Πιστεύεται ότι το Internet και η ηλεκτρονική διαφήμιση θα αλλάξουν σε σημαντικό βαθμό τον  τρόπο με τον οποίο πουλάτε τα προϊόντα σας στην αγορά;” απάντησαν καταφατικά το 74%.

Η διαφήμιση στην αγορά του ίντερνετ όχι μόνο είναι απαραίτητη,   αλλά μπορεί και έχει πολλές μορφές και είναι οικονομικά συμφέρουσα.

Πολλαπλές επιλογές προβολής

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης ένα άτομο, μία εταιρεία ή μία επιχείρηση μπορούν να προβληθούν

  • χρησιμοποιώντας , προιοντικές, εταιρικές ή θεαματικές ιστοσελίδες με χρονική διάρκεια παραμονής στο ίντερνετ απεριόριστη. Η δημιουργία και μόνο μιας ιστοσελίδας που αποτελεί δημοφιλές σημείο επίσκεψης για τους χρήστες του διαδικτύου, με το να παρουσιάζεται πρώτο στις μηχανές αναζήτησης, την καθιστά αυτόματα ικανή να μετατραπεί σε ένα επιτυχημένο εμπορικό κέντρο.
  • Άμεσα στον καταναλωτή χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά newsletters ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου, όταν ο χρήστης επιλέγει να λαμβάνει τα μηνύματα αυτά γιατί τα βρίσκει χρήσιμα.
  • Με διαφημιστικές καταχωρίσεις σε websites που έχουν μεγάλη κίνηση ή είναι σχετικά με το προωθούμενο αντικείμενο.
  • Με την χρήση γνωστών κοινωνικών δικτύων όπως το facebook, twitter , youtube.

Google analytics και Feedback

Το ανατρεπτικό και πρωτοποριακό της διαφήμισης στο διαδίκτυο είναι ότι αποτελεί το μοναδικό μέσο διαφήμισης για το οποίο ο διαφημιζόμενος μπορεί να έχει feedback της λειτουργικότητάς της. Η εταιρεία google έχει δημιουργήσει μια υπηρεσία την google analytics μέσω της οποίας μπορεί να διαπιστωθεί

  • ο χρόνος παραμονής του δέκτη της διαφήμισης στην ιστοσελίδα αυτή,
  • οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν από τον επισκέπτη μετά την προβολή της διαφήμισης
  • και οι “πηγές” αναζήτησης του target group της διαφήμισης για την δράση της εταιρείας, το άτομο ή το προιόν που προωθείται.

Το ίντερνετ αποτελεί πλέον όχι μόνο εργαλείο στην καθημερινή ζωή αλλά και εργαλείο δουλειάς για εκατομμύρια επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Η διαφήμιση στον χώρο του διαδικτύου όχι μόνο είναι οικονομικά και παραγωγικά συμφέρουσα σε σύγκριση με τα παλαιότερα μέσα διαφήμισης της παραδοσιακής αγοράς, αλλά και απαραίτητη και μία πύλη προβολής κάθε επιχείρησης ή ατόμου τόσο στην τοπική όσο και στην διεθνή παγκόσμια αγορά με άπειρες δυνατότητες εξέλιξης.