Επικοινωνία
go creations black go creations white
26610 43434 [email protected]
[email protected]
15 Μαΐ, 2020

E-shop – Το εργαλείο για απευθείας πωλήσεις από την επιχείρηση στον πελάτη

Author

Αλέξης Κορωνάκης - Ασπιώτης

Marketing

Share

Time 3’

Το μοντέλο πώλησης από τον παραγωγό/κατασκευαστή απευθείας στον καταναλωτή ενισχύθηκε από την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου.

Η παραδοσιακή εφοδιαστική αλυσίδα περιλαμβάνει διάφορα στάδια έως ότου το τελικό προϊόν φτάσει από τον παραγωγό/κατασκευαστή στα χέρια του καταναλωτή. Κάποια από αυτά τα στάδια μπορεί να αποτελούνται από τους προμηθευτές, τον κατασκευαστή, τους χονδρέμπορους, τις εταιρείες διανομής και τα καταστήματα λιανικής.
Τα προηγούμενα χρόνια, αυτό το μοντέλο εφοδιαστικής αλυσίδας εξυπηρετούσε αρκετούς παραγωγούς που δεν διέθεταν τα μέσα για να διανείμουν τα προϊόντα τους απευθείας στους πελάτες τους. Μέσω αυτού του μοντέλου, οι κατασκευαστές/παραγωγοί αποκτούσαν πρόσβαση σε μεγάλες αγορές καταναλωτών, καθώς και τη δυνατότητά τους να επικεντρώνονται στην παραγωγή. Από την άλλη πλευρά, όμως, οι τιμές των προϊόντων αυξάνονταν λόγω των ενδιάμεσων κρίκων της αλυσίδας, ενώ το περιθώριο κέρδους των παραγωγών περιοριζόταν. Το ίδιο συνέβαινε και με την επαφή παραγωγού – καταναλωτή.

Το αντίθετο αυτού του μοντέλου που περιγράψαμε είναι η απευθείας πώληση στον καταναλωτή, το λεγόμενο D2C (direct to consumer).

Internet και απευθείας πώληση

Internet και απευθείας πώληση

Το μοντέλο πώλησης από τον παραγωγό/κατασκευαστή απευθείας στον καταναλωτή ενισχύθηκε από την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου. Μέσω αυτού του μοντέλου, οι κατασκευαστές έχουν τον πλήρη έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας, και ως εκ τούτου τον πλήρη έλεγχο του brand experience.
Αυτό που συμβαίνει ουσιαστικά είναι ότι οι παραγωγοί/κατασκευαστές ελέγχουν τα κανάλια πωλήσεων, μέσα από τα οποία πωλούνται τα προϊόντα τους.

D2C και κανάλια πωλήσεων

D2C και κανάλια πωλήσεων

Ε-shop και απευθείας πωλήσεις

Στην εποχή του ηλεκτρονικού εμπορίου το κύριο κανάλι απευθείας πωλήσεων είναι το e-shop του παραγωγού/κατασκευαστή. Μέσα από ένα λειτουργικό και καλά σχεδιασμένο e-shop, οι παραγωγοί προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή, που αντιπροσωπεύει τις «αξίες» των προϊόντων τους (δείτε τα οφέλη δημιουργίας e-shop). Έτσι, τα προϊόντα δεν παίρνουν απλά μια θέση στα ράφια ενός καταστήματος, δίπλα σε άλλα παρόμοια ή και άσχετα προϊόντα, ούτε χάνονται στις σελίδες του site ενός μεσάζοντα. Επίσης, με τα κατάλληλα εργαλεία, η επιχείρηση μπορεί να συλλέγει πληροφορίες σχετικές με τη συμπεριφορά του επισκέπτη του e-shop, αναπροσαρμόζοντας ανάλογα τις τακτικές της.

Σημαντικό ρόλο στην διαδικασία απευθείας πωλήσεων παίζουν τα social media της επιχείρησης, καθώς και άλλα διαφημιστικά εργαλεία ή τακτικές.

Social Media και απευθείας πωλήσεις

απευθείας κρατήσεις και social media

Ανάλογα το προϊόν και την αγορά, πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram μπορούν να φανούν εξαιρετικά εργαλεία για την αύξηση και διατήρηση των απευθείας πωλήσεων. Οι επαγγελματικές σελίδες στα social media λειτουργούν ως χώρος συγκέντρωσης κοινού με κοινά χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα.

Μέσα από μια ενεργή και ενδιαφέρουσα σελίδα, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα της επιχείρησης, και με το κατάλληλο περιεχόμενο να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις δημιουργούν μια βάση ακολούθων/υποστηρικτών. Αυτό το κοινό είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσει τα προϊόντα της επιχείρησης, σε σχέση με τον καταναλωτή που τυχαία συναντά ένα προϊόν.

Διαφημιστικά εργαλεία για απευθείας πωλήσεις

Τα στοιχεία που συλλέγει μια επιχείρηση σχετικά με το κοινό της μέσα από το e-shop και τις σελίδες της στα social media είναι πολύτιμα. Μέσα από αυτά τα στοιχεία μπορεί να στοχεύσει το κατάλληλο κοινό με τα καταλληλά προϊόντα, την κατάλληλη στιγμή. Για τον σκοπό αυτό, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εργαλεία όπως το Google Ads, τα push notifications, η διαφήμιση σε Facebook και Instagram, καθώς και το email marketing.

Όπως παρατηρούμε, το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει όλες τις προϋποθέσεις και τα εργαλεία, έτσι ώστε μια επιχείρηση που παράγει τα δικά της προϊόντα, να είναι σε θέση να τα διανείμει με δικά της μέσα. Με αυτόν το τρόπο, ο παραγωγός/κατασκευαστής έχει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και μπορεί να επενδύσει στοχευμένα πόρους σε έρευνα, σχεδιασμό, παραγωγή και διαφήμιση. Επίσης, με το μοντέλο D2C, οι επιχειρήσεις είναι αυτές που διαχειρίζονται τις σχέσεις με τους πελάτες τους, και όχι ένας τρίτος.

Προϋπόθεση, για να αποδώσει το μοντέλο D2C στον χώρο του διαδικτύου, είναι ένα λειτουργικό και σωστά σχεδιασμένο e-shop, καθώς και η στρατηγική διαχείριση εργαλείων, όπως το Facebook και Google Ads.

Εάν σας ενδιαφέρει η απευθείας πώληση των προϊόντων σας, επικοινωνήστε με τη go creations και ξεκινήστε το project σας.

Tags

Share

Author

Αλέξης Κορωνάκης - Ασπιώτης

Marketing