Επικοινωνία
go creations black go creations white
26610 43434 [email protected]
[email protected]
20 Φεβ, 2020

Είδη εμπορικής φωτογραφίας και η σπουδαιότητά τους

Author

Αλέξης Κορωνάκης - Ασπιώτης

Marketing

Share

Time Χρόνος ανάγνωσης 3’

Στους περισσότερους από εμάς αρέσει να βγάζουμε φωτογραφίες. Ειδικά στην εποχή των social media και των smartphones, είμαστε όλοι εν δυνάμει φωτογράφοι.
Όταν όμως ο σκοπός της φωτογραφίας γίνεται εμπορικός, τα πράγματα αρχίζουν και περιπλέκονται.

commercial photography greece

Υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στη selfie φωτογραφία που κάποιος βγάζει με το κινητό του και στη φωτογραφία που έχει στόχο να φέρει συγκεκριμένα αποτελέσματα, όπως είναι η προώθηση και η πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Μεγάλη είναι επίσης η διαφορά μεταξύ των ειδών φωτογραφίας, και δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως ένας καλός επαγγελματίας φωτογράφος τοπίων είναι το ίδιο καλός στη φωτογράφιση προϊόντων ή το αντίστροφο.
Γενικά, υπάρχουν αρκετές δεκάδες είδη φωτογραφίας με αρκετά από αυτά να αφορούν την εμπορική φωτογραφία.

Σκοπός εμπορικής φωτογραφίας

Πρωταρχικός σκοπός της εμπορικής φωτογραφίας είναι η πώληση. Όταν μια επιχείρηση προωθεί μια υπηρεσία ή ένα προϊόν, έχει στόχο να παρουσιάσει αποτελεσματικά τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, καθώς και να δώσει στον ενδιαφερόμενο μια όσο το δυνατόν πιο λεπτομερή εικόνα.

Ίσως ο επιχειρηματίας να γνωρίζει σε ποια στοιχεία του προϊόντος πρέπει να δοθεί έμφαση. Αυτός όμως που μπορεί να αποτυπώσει αυτά τα στοιχεία αποτελεσματικά είναι ο επαγγελματίας φωτογράφος.
Έχετε, πιθανότατα, ήδη μια εμπειρία με την ερασιτεχνική εκδοχή της εμπορικής φωτογραφίας σε πλατφόρμες όπως το eBay και το amazon, όπου χρήστες πωλούν διάφορα προϊόντα. Αν συγκρίνετε την ποιότητα αυτών των φωτογραφιών με την ποιότητα των φωτογραφιών στις επίσημες ιστοσελίδες ή τα διαφημιστικά, αντιλαμβάνεστε πόσο απαραίτητος είναι ο εξειδικευμένος επαγγελματίας φωτογράφος.

Οι εμπορικές φωτογραφίες που στοχεύουν στην προώθηση επιβάλλεται να αποτυπώνουν τα προϊόντα με εξαιρετική λεπτομέρεια. Οι λεπτομέρειες και η όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική αποτύπωση του προϊόντος προσελκύουν περισσότερο το ενδιαφέρον του πελάτη.

Ας δούμε μερικά από τα κυριότερα είδη εμπορικής φωτογραφίας και τις ιδιαιτερότητές τους.

Είδη εμπορικής φωτογραφίας

Φωτογραφία μόδας

Φωτογραφία μόδας blog

Η φωτογραφία μόδας είναι ένα από τα πιο περίπλοκα είδη φωτογραφίας, κι αυτό γιατί υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψιν. Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να βρεθεί η κατάλληλη πόζα που θα αποτυπώνει σωστά τα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε τη γνώμη του μοντέλου, που πολλές φορές χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες για δική του προώθηση. Μα πάνω απ’ όλα, ο φωτογράφος χρειάζεται να παρουσιάσει επαρκώς τα ρούχα που φοράει το μοντέλο, προσφέροντας ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Φωτογραφία τροφίμων

Φωτογραφία τροφίμων

Ίσως η φωτογράφιση τροφίμων να φαντάζει απλή υπόθεση, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι και τόσο απλή. Λόγω μεγάλου ανταγωνισμού και πληθώρας προϊόντων, για να καταφέρει ένα προϊόν να ξεχωρίσει απαιτείται γνώση και εξειδίκευση.
Από τις βασικές δυσκολίες είναι το «στήσιμο» των τροφίμων και το πως αυτά θα φανούν ελκυστικά. Γι’ αυτό και πολλές φορές χρησιμοποιούνται tricks που δίνουν «ζωή» στα αντικείμενα, όπως για παράδειγμα το λάδι μηχανών έτσι ώστε να φαίνονται τα τρόφιμα πιο γυαλιστερά ή και το σαπούνι πιάτων για να γίνει ο αφρός της μπύρας πιο έντονος.

Φωτογραφία προϊόντων

Φωτογραφία προϊόντων

Η φωτογραφία προϊόντων είναι η προσωποποίηση της εμπορικής φωτογραφίας. Σκοπός του φωτογράφου είναι η απεικόνιση αυτού που πρεσβεύει το κάθε αντικείμενο. Έμφαση δεν δίδεται τόσο στο φόντο ούτε και στα γραφικά. Στόχος είναι το προϊόν να αποτυπώνεται ως το αντικείμενο της φωτογραφίας.

Φωτογραφία πορτρέτου

Φωτογραφία πορτραίτου blog

Στη φωτογραφία πορτρέτου το επίκεντρο είναι ο άνθρωπος. Στην εμπορική τους εκδοχή, τα πορτρέτα απεικονίζουν έναν επαγγελματία κατά τη διάρκεια της εργασίας του. Παρεμφερές είναι το είδος της life-style φωτογραφίας. Σε αυτή τη περίπτωση σκοπός είναι η αποτύπωση της στιγμής, της εμπειρίας και της καθημερινότητας των ανθρώπων σε διάφορες καταστάσεις.

Αρχιτεκτονική φωτογραφία ή φωτογραφία κτιρίων

Αρχιτεκτονική φωτογραφία

Στην αρχική του μορφή, αυτό το είδος φωτογραφίας ασχολείται με την αρχιτεκτονική των κτιρίων δίνοντας έμφαση στην κατασκευή και τα διάφορα σχήματα. Σε αυτό το είδος συπεριλαμβάνονται οι κατηγορίες φωτογραφίας εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.

Στην φωτογραφία εσωτερικού χώρου η δυσκολία βρίσκεται στο να δοθεί η ανάλογη σημασία στα αντικείμενα του χώρου και να αποδοθεί η ιστορία του με έναν ρεαλιστικό τρόπο. Κατά τη φωτογράφιση εσωτερικών χώρων μεγάλη έμφαση δίδεται στην αρμονία του φωτισμού και στην οργάνωση των αντικειμένων. Είναι χαρακτηριστικό πως η φωτογράφιση ενός και μόνο δωματίου μπορεί να διαρκέσει πάνω από μια ώρα

Η φωτογραφία εξωτερικών χώρων περιλαμβάνει σίγουρα τον περιβάλλοντα χώρο αλλά και το ίδιο το κτίριο. Το τοπίο και τα στοιχεία που το συνθέτουν παίζουν σημαντικό ρόλο και ο φωτογράφος καλείται να τοποθετήσει μέσα σε αυτά αποτελεσματικά τους εξωτερικούς χώρους ενός κτιρίου αλλά και το ίδιο το κτίριο.

Φωτογραφία ξενοδοχείου

Φωτογραφία ξενοδοχείου

Μια κατηγορία φωτογραφίας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η φωτογραφία ξενοδοχείου, διότι περιλαμβάνει πολλά από τα παραπάνω είδη αλλά κι ακόμα περισσότερα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου.
Για παράδειγμα, είναι δεδομένο ότι στην περίπτωση των ξενοδοχείων, οι φωτογραφίες εσωτερικών και εξωτερικών χώρων είναι απαραίτητες. Θα πρέπει η φωτογράφιση να μεταφέρει στον επισκέπτη της ιστοσελίδας όσο πιο ελκυστικά γίνεται τους χώρους και τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου.
Το ίδιο ισχύει και για τη φωτογραφία τροφίμων. Το μενού ενός ξενοδοχείου θα πρέπει να παρουσιάζεται φρέσκο και νόστιμο.
Στην εποχή των social media, σημαντικό ρόλο παίζουν επίσης οι life-style φωτογραφίες. Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του να απολαμβάνει τις ανέσεις του ξενοδοχείου, στη θέση των μοντέλων της φωτογραφίας.
Τέλος, κατά τη διαμονή του στο ξενοδοχείο, ο επισκέπτης έρχεται τακτικά σε επαφή με το προσωπικό. Πολλές φορές μάλιστα το προσωπικό αποτελεί μέρος των υπηρεσιών. Για αυτό είναι σημαντικό το προσωπικό να παρουσιάζεται με θετικό τρόπο. Ειδικά σε περιπτώσεις που το προσωπικό βρίσκεται στο κέντρο της παρεχόμενης υπηρεσίας (π.χ. διακεκριμένος chef), πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη σωστή απεικόνισή του, ακόμη και κατά τη διάρκεια της εργασίας.

Όπως είδαμε, η φωτογραφία για εμπορικούς σκοπούς δεν είναι απλή υπόθεση. Για αυτό και θα πρέπει να ανατίθεται σε εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Στην go creations συνεργαζόμαστε με εξαιρετικούς επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι με τις φωτογραφίες τους συμπληρώνουν και αναβαθμίζουν τη δουλειά μας.

 

www.shootfactory.co.uk
www.locusfocus.com.au