On Line τουρισμος

Aν ακόμα αναρωτιέστε αν θα πρέπει να δραστηριοποιήσετε στο χώρο του διαδικτύου την τουριστική σας επιχείρηση ή να επενδύσετε σοβαρά στην προβολή αυτής στο internet τότε αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε η Google Ελλάς σχετικά με το online και τον τουρισμό.

Τα σημαντικότερα στοιχεία από τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι :

  • Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ένα πολύτιμο πλοηγό για την διαδικτυακή ταξιδιωτική έρευνα: 8 από τους 10 ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης για να βρουν σχετική πληροφόρηση
  • Η εντατική χρήση των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης είναι εμφανής: 75% των ταξιδιωτών οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει μηχανές αναζήτησης, έκαναν 6 ή περισσότερες αναζητήσεις
  • Υψηλή ανάκληση για διαδικτυακές διαφημίσεις, που αφορούν σε όλο το φάσμα ενός ταξιδιού: 3 από τους 4 ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει έρευνα στο διαδίκτυο, θυμούνται να έχουν δει διαδικτυακές διαφημίσεις, διαφημίσεις, display και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης
  • Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης, οι διαφημίσεις display και τα ενημερωτικά emails είναι οι πλέον αποτελεσματικές, όσον αφορά το κατά πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις που αφορούν σε κρατήσεις
  • Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου και ιδιαίτερα σημαντικό για αεροπορικές κρατήσεις και για κρατήσεις διαμονής
  • Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων για ένα ταξίδι. Οι καλές τιμές θεωρούνται κινητήριος δύναμη για τις online αγορές.

Τα έσοδα από τον Online τουρισμό.

Σημαντικό στοιχείο, επίσης, είναι ότι τα έσοδα από τον online τουρισμό αγγίζουν το 1 τρισεκατομμύριο ετησίως, ποσό που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο.

Ση νέα αγορά του internet οι τάσεις που επικρατούν για τους χρήστες του διαδικτύου είναι η αναζήτηση, η χρήση του video, τα social networks ως μέσα ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών και η εύρεση πληροφορίας εν κινήσει, μέσω του κινητού. Μέσα από αυτά φαίνεται πλέον, πρωταρχικά να δραστηριοποιείται ο ταξιδιώτης για την οργάνωση των διακοπών του και  είτε πρόκειται για ελληνικό ή διεθνή τουρισμό το internet  επικρατεί ως μέσο ανάπτυξης  του.

Το ίντερνετ αλλάζει τις συνήθειες των ταξιδιωτών και όχι μόνο…

Όλοι οι ταξιδιώτες, σύμφωνα με τα πέντε στάδια του Travel, ονειρεύονται, ψάχνουν, προγραμματίζουν, ταξιδεύουν και μετά μοιράζονται την εμπειρία τους. Το διαδίκτυο όχι μόνο έχει αλλάξει τις συνήθειες των ταξιδιωτών, αλλά διευκολύνει και τους επιχειρηματίες των τουριστικών  επιχειρήσεων, αφού όλη η πληροφορία, που χρειάζονται σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών βρίσκεται μπροστά στα μάτια τους με ένα μόνο κλικ. Βέβαια τα αποτελέσματα αυτά διαφοροποιούνται, όταν η εκάστοτε τουριστική επιχείρηση έχει δυναμική παρουσία και προβολή στο χώρο του διαδικτύου και  γίνεται ορατή από τους χρήστες του και υποψήφιους ταξιδιώτες για να  πραγματοποιήσουν και αυτοί αυτό το “κλικ”.

Για το λόγο αυτό όταν ο εκάστοτε επιχειρηματίας αποφασίσει να προβάλλει την τουριστική του επιχείρηση στο διαδίκτυο καλό θα ήταν να αναζητήσει τους ειδικούς στο χώρο κατασκευής ιστοσελίδων και προώθησης τουριστικών επιχειρήσεων στο ίντερνετ.

Κατηγορίες τουριστικών επιχειρήσεων.

Γενικά, οι τουριστικές επιχειρήσεις, όπως αυτές αναζητούνται από τους ταξιδιώτες στο internet, θα μπορούσαν να χωριστούν σε δύο βασικές κατηγορίες. Σε αυτές τις οποίες ο ταξιδιώτης αναζητά και χρησιμοποιεί κυρίως πρίν φτάσει στον ταξιδιωτικό του προορισμό του,  δηλαδή τις τουριστικές επιχειρήσεις που αφορύν,

  • τον τρόπο ταξιδιού και
  • τον τόπο διαμονής.

Αυτές αφορούν κυρίως τις αεροπορικές εταιρείες με online κρατήσεις, τα ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών, που προσφέρονται από  τα τουριστικά γραφεία, που δραστηριοποιούνται στο internet και φυσικά τα ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, που βρίσκονται στον τόπο διακοπών και που επίσης προβάλλονται στο διαδίκτυο και παρέχουν την δυνατότητα online κρατήσεων.

Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τις τουριστικές επιχειρήσεις, που αφορούν την οργάνωση και την ψυχαγωγία του ταξιδιώτη για το χρονικό διάστημα παραμονής του στον τόπο των διακοπών του. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι,

  • οι επιχειρήσεις ενοικιάσεων αυτοκινήτων, rent a car, σκαφών ή ιστιοπλοικών
  • οι τοπικές επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδρομών με λεωφορεία,  πλοία – κρουαζιέρες, ποδήλατα ή ακόμα και πεζοπορίες
  • τα διάφορα εστιατόρια , bar και νυκτερινά κέντρα
  • οι τουριστικές επιχειρήσεις παραλίας, όπως τα water sports, scuba diving
  • ακόμα και οι επιχειρήσεις διοργάνωσης γάμων και ξεχωριστών γιορτινών τελετών.

Είτε λοιπόν, η δική σας τουριστική επιχείρηση ανήκει στην πρώτη, είτε στην δεύτερη κατηγορία, αποτελεί  πρωταρχική προυπόθεση για την ανάπτυξη και βιωσιμότητα της  επιχείρησής σας, η “σωστή” προβολή της στο χώρο του διαδικτύου  με την κατασκευή ιστοσελίδας, λειτουργικής για τον on line τουρισμό.

Πηγή : Το Βήμα & Tourism Press