Επικοινωνία
go creations black go creations white
26610 43434 [email protected]
[email protected]
05 Μαρ, 2020

Social Media και καταλύματα – οφέλη και συμβουλές

Author

Αλέξης Κορωνάκης - Ασπιώτης

Marketing

Share

Time 2'

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μέρος της συνολικής ψηφιακής παρουσίας μιας επιχείρησης, εν προκειμένω ενός ξενοδοχείου, μιας βίλας ή ακόμα και ενός ενοικιαζόμενου διαμερίσματος. Κάποιες επιχειρήσεις μπορεί να αρκούνται σε μία ιστοσελίδα. Αυτό όμως δεν μπορεί να ισχύσει στην περίπτωση των καταλυμάτων.
Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, όταν οι επισκέπτες σχεδιάζουν τις διακοπές τους, αναζητούν εμπειρίες. Μεγάλο μέρος των εμπειριών στις διακοπές καταλαμβάνει η διαμονή σε κάποιο κατάλυμα. Οι επισκέπτες μάλιστα τείνουν να μοιράζονται τις εμπειρίες τους στα social media αλλά και να αναζητούν τον επόμενο προορισμό τους μέσα από αυτά.
Φυσικά, τα καταλύματα που διατείνονται ότι προσφέρουν εμπειρίες και όχι απλώς δωμάτια και κρεβάτια, δεν μπορούν να απουσιάζουν από τα social media. Αυτό γιατί πλέον στο λεγόμενο customer buying cycle, δηλαδή τα στάδια που περνά ένας επισκέπτης (μιας σελίδας) μέχρι να ολοκληρώσει μια κράτηση, έχει προστεθεί και η έρευνα που κάνει στα social media.
Ας δούμε λοιπόν τους λόγους για τους οποίους τα καταλύματα πρέπει να παίρνουν στα σοβαρά την εικόνα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

social media και καταλύματα

Προβολή και ενίσχυση του brand

Μέσω των social media τα καταλύματα έχουν τη δυνατότητα να «πουν» στο κοινό τους τι είναι αυτό που τα χαρακτηρίζει. Οι επίσημες σελίδες των καταλυμάτων στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να προβάλλουν την ταυτότητά τους, καθώς έχουν το έλεγχο του περιεχομένου και κατ’ επέκταση της εικόνας που παρουσιάζουν. Είτε πρόκειται για πολυτελή, είτε για οικονομικά καταλύματα, οι υπεύθυνοι των σελίδων πρέπει να φροντίζουν έτσι ώστε να προβάλλουν τα χαρακτηριστικά του καταλύματος μέσα από φωτογραφίες, βίντεο και άλλου είδους περιεχόμενο. Διαβάστε για τη σημασία της εμπορικής φωτογραφίας.

Καθορισμός προσδοκιών

Γιατί ένα πολυτελές ξενοδοχείο μπορεί να χρεώνει εκατοντάδες ευρώ τη βραδιά, ενώ άλλα δεν ξεπερνούν τα εκατό; Τα καταλύματα πρέπει να προβάλλουν επαρκώς τι πρόκειται να προσφέρουν στους επισκέπτες. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να δικαιολογήσουν την τιμή στο check-out και τη διαφορά από άλλα καταλύματα. Εάν ένα ξενοδοχείο προωθεί πολυτελείς υπηρεσίες και παροχές, είναι σε θέση να υποστηρίξει τις υψηλές τιμές. Το ίδιο ισχύει και με τις οικονομικότερες επιλογές. Γενικά, το κατάλυμα και οι υπηρεσίες του πρέπει να προβάλλονται επαρκώς και με ρεαλιστικό τρόπο. Έτσι, οι προσδοκίες και οι κριτικές των επισκεπτών παραμένουν ρεαλιστικές διότι γνωρίζουν τι έχουν πληρώσει.

Καθορισμός προσδοκιών

Δημιουργία & ενίσχυση σχέσεων με το κοινό

Η επαφή με το κοινό στα social media αποτελεί ένα από τα κυριότερα οφέλη για ένα κατάλυμα. Προαπαιτούμενο αποτελεί η δημιουργία περιεχομένου που έχει απήχηση στο κοινό. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό μπορεί να ταυτιστεί με το κατάλυμα και το έμψυχο δυναμικό του και να γίνει πιο δεκτικό στο να προχωρήσει σε κράτηση.

Στόχευση νέων πελατών

Μεταξύ των σχεδόν δυόμισι δισεκατομμυρίων ενεργών χρηστών στο Facebook και του ενός δισεκατομμυρίου μηνιαίων ενεργών χρήστών στο Instagram, είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν χρήστες που ταιριάζουν με το κοινό-στόχο σχεδόν όλων των καταλυμάτων. Τα κυρίαρχα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν δυνατότητες διαφήμισης με εξαιρετικές δυνατότητες στόχευσης βάσει δημογραφικών δεδομένων. Με τόσους εν δυνάμει πελάτες, τα καταλύματα μπορούν να αναμένουν ότι σημαντικό μέρος των κρατήσεών τους θα προέρχεται από τα social media.

Προβολή της αξίας

Μέσα από τα social media τα καταλύματα μπορούν και πρέπει να προβάλλουν τα οφέλη που κανείς θα αποκομίσει επιλέγοντάς τα. Διαφέρει για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο που απλώς αναφέρει ότι βρίσκεται κοντά στη θάλασσα, από ένα ξενοδοχείο που περιγράφει τις δραστηριότητες που μπορεί να απολαύσει κάποιος σε αυτό, λόγω του ότι βρίσκεται κοντά στη θάλασσα. Μέσα από τα social media αυτό μπορεί να γίνει με πολύ αποτελεσματικό τρόπο, μέσω της εικόνας και του ήχου, αλλά και του περιεχομένου που δημιουργούν οι ίδιοι οι επισκέπτες. Έτσι, οι εν δυνάμει πελάτες μπορούν να δουν ποια είναι τα πραγματικά οφέλη του να επιλέξουν ένα κατάλυμα.

Σύγχρονη εικόνα

Ένας ακόμη βασικός λόγος για τον οποίο είναι σημαντική η παρουσία ενός καταλύματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ότι μέσω αυτού δίδεται το μήνυμα ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο κατάλυμα.

modern hotel

Κανάλι επικοινωνίας

Ένα σημαντικό στοιχείο των social media είναι η αμφίδρομη επικοινωνία και η δυνατότητα του καταλύματος να απαντά σε σχόλια επισκεπτών σε πραγματικό χρόνο. Εάν για παράδειγμα κάποιος σχολιάσει ότι ανυπομονεί να απολαύσει κάποια από τις υπηρεσίες του καταλύματος, θα ήταν καλή πρακτική ο υπεύθυνος του λογαριασμού να κάνει like στο σχόλιο και να απαντήσει με τον αντίστοιχο ενθουσιασμό. Αυτό δίνει αξία στον επισκέπτη και αυξάνει τον ενθουσιασμό του.

Επίσης, μέσω των social media τα καταλύματα μπορούν να απαντήσουν σε σχόλια χρηστών τα οποία μπορούν να δουν και άλλοι χρήστες που πιθανώς έχουν τις ίδιες ερωτήσεις. Το ίδιο ισχύει και για τις αρνητικές αξιολογήσεις, για τις οποίες το κατάλυμα μπορεί να δώσει στον αναγνώστη τη δική του εκδοχή.

 

Γενικώς, τα social media είναι πλέον βασικά εργαλεία στην προώθηση των επιχειρήσεων, πολύ περισσότερο των καταλυμάτων, στην περίπτωση των οποίων που η εμπειρία του πελάτη είναι ο κορμός της υπηρεσίας αν όχι η ίδια η υπηρεσία. Γι’ αυτό και τα καλύματα θα πρέπει να αφιερώνουν τον ανάλογο χρόνο και τους ανάλογους πόρους.

Για περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές επικοινωνήστε με την ομάδα digital marketing της go creations.

Tags

Share

Author

Αλέξης Κορωνάκης - Ασπιώτης

Marketing